På't igen då.

Det här var svårare än jag minns. Vad? Att starta en blogg.
För snart 10 år sedan hade jag en blogg där jag skrev flitigt, men nu har jag ju glömt allt känns det som. Hur man lägger till bilder, hur man byter teckensnitt (jo, men det kommer jag nog ihåg faktiskt) osv så detta inlägg blir ett test.
Att skriva har jag alltid tyckt om. Har skrivit både i mitt arbete som medicinsk sekreterare men även privat. Ett sätt för mig att bearbeta känslor och tankar som jag har.
Min förra blogg hette "Grubblerier".  Nu blir det "Ord Från Paradiset" då jag inte lyckades hitta tillbaka till den gamla.
Jag bor ju faktiskt i Paradiset, det finns för mig inget annat namn på denna plats, även om jag är ensam om att kalla den Paradiset. För bl a PostNords skull så måste jag ibland benämna platsen vid rätt namn.
Vad jag kommer att skriva om här, om jag skriver, vet jag inte riktigt. Känner jag mig själv rätt så blir det en del ilska och frustration som kommer komma fram, speciellt i dessa tider.
Pensionär som jag är så har jag ju all tid i världen att grubbla och fundera. Och, DET är jag bra på! Ger mig själv sällan beröm men här ger jag mig själv 10 poäng av 10 möjliga. Och jag tror att många av de som känner mig vet att det inte är något överbetyg. Man kan nog till och med lägga till ett + efter 10:an. Bättre kan det väl inte bli!?
Som sagt, detta inlägg är ett test. Nu ska jag se om jag lyckas lista ut hur jag ska få in bilder, ändra bakgrundsfärg osv för så här tråkigt vill jag inte att det ska se ut.

Men se där, nu lyckades jag få in ett foto. Men inte det foto jag ville, även om det är ett vackert sådant taget av mannen i mitt liv.
Nu fick jag lite mer att grubbla över. Hur kommer jag åt resten av mina foton.
Slutar detta blarriga inlägg med ett tack till dig som tog av din tid för att läsa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

8 dagar in på det nya året.