Andra dagen

Vaknade snuvig idag. Vad är detta, är det min tur nu att drabbas av detta hemska virus? Eller är det en vanlig förkylning?
Läste Elisabet Höglunds senaste blogginlägg för en stund sedan där hon skarpt ifrågasätter och kritiserar F H M och Anders Tegnell. Munskydd eller inte munskydd.
Och visst är det väl märkligt att Sverige har en strategi som andra länder inte har. Skulle alla andra utom Sverige ha fel? Jag har lite svårt att tro det.
Jag önskar bara att eländet får ett slut nu och vad som varit rätt eller fel strategi kommer att visa sig. Den som lever får se, och jag hoppas jag får vara med och se...
Idag ser det ut att bli en fin dag. Vårat busfrö Nelly är lugnare när det är varmt och sover mycket. 32+ på vår inglasade veranda igår, den värms upp på nolltid när solen skiner. Så skönt.
Idag har jag inga direkta planer. Skulle förstås kunna baka med tanke på att vi har fyra paket jäst i kylen, eller dammsuga bilen, eller rensa i landen, eller... men det får bli en annan dag.  Det får bli hundpromenader och hundträning. Så synd att det inte hålls några hundkurser nu. Hon, och även jag, skulle behövt det. 
Hade även sett fram emot att kunna åka på hundutställningar i vår och sommar, men det blir inget av med det heller. Det hålls virtuella utställningar, men det är ju inte alls samma sak. Det roliga är ju stämningen bland alla hundar och ägare på en utställning, och den kan man ju inte få virtuellt.
Dags för dagens andra mugg kaffe. Nu har det nog blivit varmt på altanen och jag ska sätta mig där och titta ut över sjön och björkarna som blir grönare och grönare för var dag som går, lika fascinerande att se på varje vår. Och lyssna på fågelkvittret.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

8 dagar in på det nya året.